joi, 31 octombrie 2013

Lectii noi pentru mine

Azi am avut chef sa invatam, asa ca am scos una din gramada de carti pe care le am si impreuna cu mamica am inceput sa citim, coloram,lipim, sa ne gindim cum sa rezolvam problemele puse in carte.
Este o carte minunata pentru virsta mea.Deoarece imi plac la nebunie trenurile si cartea are un titlu minunat:Locomotiva cu aburi
...prima lectie a fost Ladita de nisip, ce lucruri folosim acolo prin lipirea actipildurilor.Am povestit si am inteles ca la joaca nu putem duce orice, cum de altfel face mereu, fiind in stare sa duc creioanele, cartile care sunt nedespartite de micutul meu...
...ei bine la povestit am fost de nota 10, practica e mai grea dar vom vedea pe parcursul zilei ce a invatat si cum va pune in practica cele spuse si povestite de el.
...a  doua lectie a fost despre Fructe,sa incercuim fructele care au culoarea rosie.Ei bine si de aceasta proba a trecut cu brio.
...a treia lectie Pe cimp,unde trebuia sa termin de colorat densenu si de aplicat actipildele.Si asta ni sa parut o joaca la care am fost apreciat pentru rabdarea de a colora cu atentie ,fara a trece de liniile inadmise.
... a patra lectie era despre a face deosebire dintre cele doua imagini...si aici ne-am descurcat bine deaorece diferentele erau foarte vizibile.Trebuia sa le gasesc si sa lipesc.
...a cincea lectie:bradu, in care trebuia sa pun fiecare glob in pom la culoarea potrivita.In acelasi timp ne-am reamintit culorile  si am fugit in lumea culorilor povestind despre un obiect si culoarea ei.A fost minunat, au fost atitea de povestit ca nici nu ne mai opream.Pina am spus STOP...
...a sasea lectie a fost foarte interesanta:gol-plin.Am facut diferenta dintr-un pahar plin si unul gol...am trecut la fantezia cui ii apartine paharul plin si cel mai putin plin...desigur cind e vorba despre sucul de portocale el intotdeauna cauta si masoara a cui e mai plin... asta da dovada harniciei sa spunem asa, ca sa nu folosim un alt cuvint mai urit...
Ei bine nici aceasta tema nu a fost grea si am trecut cu brio, incoronindu-ma mamica cu nota cea mai frumoasa.
...saptea lectie a fost ce ma interesa cel mai mult: masini.Sa spun ce masina e,ce lucreaza fiecare si sa unesc fiecare cu munca care ii apartine.Si aici am povestit multe ce face, pe cine duce, ce culoare, ce marime, care din aceste meserii ii place.Dar din toate astea nici una nu a ales decit acela de a fi doctor.Aici e o poveste lunga pe care mi-a povestit-o de ce isi doreste sa ajunga un doctorel, dar nu unul oare care ci unul asemanator unui clown....si multe, multe altele.
...a opta lectie a fost cea mai interesanta dintre toate, deoarece am fost pusa si eu la punc cu dezordinea...ha, ha ha
Intrebarea a fost care din cele doua imagini este ordine si dezordine.Ei aici a inceput povestea explicindui baietelului meu ca nu e frumos sa imprastiem jucariile, hainele,cartile si creioanele....ei bine, imi spune micutu:
-Daca eu nu am voie sa arunc jucariile, atunci de ce tu iti arunci hainele??? pe moment am tacut chitic.Vedeti voi, pina si copii vad in jurul nostru ce se petrece si de multe ori chiar ia model.Rusinea a fost mare, ce sa-i explic? Unui copil nu ai ce sai explici decit ca ordinea e ordine si nu e voie....
Azi am primit si eu o lectie...
...au mai fost lectii despre Lac, ce animale traiesc acolo.Am mai vorbit despre diferenta dintre doua imagini si de a lipi imaginile...
La sfirsit am inchis povestea cu lectia: mult & putin
ca sa intelegem mai bine am numarat unde se afla mai mult si unde e mai putin.Am luat baloane si doua vase si am rugat sa puna in una mai multe baloane si in cealalta mai putine.Am incercat sa-l fac sa inteleaga care numar e mai mare si care e mai mic prin a numara si a masura.A fost o joaca frumoasa dar sincer repede sa plictisit a dorit sa treaca la actiune impreuna cu sora ei la umflarea baloanelor.
,,,povestea a luat sfirsit si eu plin de cunostinte...

...eu piticania lui mami

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu